پرسپولیس زلزله

فیروزکریمی

جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,

 

فیروز کریمی:بابا کت و شلوار را با دمپایی می پوشیدی بهتر بود آقای المپیک/ کشتی را برداشتی که جنگ کلاه کاسکتی ها را بیاوری؟

لیگ برتر - فیروز کریمی هم به صف منتقدین IOC به دلیل حذف المپیک از کشتی پیوست.

 فیروز کریمی که قبل از بازی تیمش با سایپا سخن می گفت ، تاکید کرد بهتر است کنفرانس های مطبوعاتی به محل تمرین تیم های میزبان فرستاده شود تا مربیان این قدر تاخیر نداشته باشند. او از این گفت که استادیوم پیکانشهر توانایی میزبانی از بازی های لیگ برتر را دارد و بعد به برگزاری لیگ 16 تیمی ایراد گرفت. او اعتقاد داشت فضای دفتر سازمان لیگ طوری است که اگر گشنه باشی چاره ای نداری غیر از خوردن گل های مصنوعی یا بطری آب معدنی!
او سپس درباره کاهش تیم های لیگ گفت:« بازی‌های یک بر صفر و صفر بر صفر لیگ را که می‌بینید به دلیل ترس از سقوط است. تیم های در منطقه خطر ریسک نمی کنند و می خواهند هر طور هست همان جا بمانند . این استرس لیگ را از هیجان انداخته است. چنین تصمیمی باید سال بعد از جام جهانی انجام می شد چون این ترس دارد کیفیت بازی ها و بازیکنان را پایین می آورد. کروش حق دارد که می‌گوید این لیگ کیفیت پایینی دارد چرا که از این مسئله تیم ملی هم ضربه خورده و وقتی که می‌بینیم بازی‌های لیگ ما به سمت لیگ‌های عربی می‌رود و بازیکنان به وقت‌کشی روی می‌آورند باید توجه کنیم که همان اضطراب سقوط است که باعث این مسائل شده است. مگر در سال‌های گذشته که لیگ ما 18 تیمی بود چه مشکلی داشتیم؟ مردم ما عاشقانه فوتبال را دوست دارند و دنبال می‌کنند. به نظر من حتی لیگ ما قابلیت 20 تیمی شدن را هم دارد. شما ببینید بسیاری از بازیکنان استان مازندران در تیم‌های ما توپ می‌زنند ولی این استان از داشتن یک تیم لیگ برتری محروم است. می‌توانیم همچنین به مشهد و همدان هم در این رابطه اشاره داشته باشیم. اگر به دنبال کییفیت هستیم با کم کردن تیم‌ها انصافا این مسئله اتفاق می‌افتد؟ »
یکی از بخش های جالب حرف های کریمی تعریف از عزیز محمدی بود که انگ منشوری را بر پیشانی اش چسباند و دو سال اجازه فعالیت را ار او گرفت:« من اعتقاد دارم چه در لیگ تخت جمشید و چه آزادگان و چه در لیگ برتر نظم و انضباط زمان آقای عزیز محمدی را نداشتیم. هرچند من و آقای عزیزمحمدی با یکدیگر مشکلاتی داشتیم ولی باید منصف باشیم. ایشان به گونه‌ای بسیار عالی لیگ، جام حذفی و بازی‌های ملی را برنامه‌ریزی کرده بود، به گونه‌ای که می‌گفتند مثلا برای بازی با کره 10 روز استراحت لازم است ولی برای بازی با ویتنام مثلا 2 روز هم کافی است. برای بنده این حرف‌ها نه به معنی احتمال سقوط تیمم است، تیم من چه در لیگ یک باشد چه لیگ برتر بنده به دنبال خدمت به جوانان هستم ولی اعتقاد دارم لیگ ما پتانسیل 20 تیمی شدن را هم دارد.»
و البته مهمترین حرف های آقا فیروز حرف از خبر حذف کشتی است از المپیک:«بابا این دیگر آخر کج سلیقگی است. یعنی حتی اگر مسئولین المپیک با کت و شلوار و گیوه یا دمپایی می رفتی تو خیابان  ، بهتر از این بود که کشتی را حذف کنید. کشتی از اول اول در المپیک بوده ، نمی شود که حذفش کرد. واقعا باید تاسف خورد برای این کار.»
او از تفاوت های کشتی و فوتبال می گوید:« در کشتی بازیکن و مربی دو مسئله مجزا هستند. مربی مسائلی را به بازیکن می‌گوید و بازیکن خودش هم انجام می‌دهد. ولی در فوتبال این گونه نیست. به یک بازیکن می‌گویی چرا دو، سه روز است ضعیف هستی و در نتیجه تیم موثر هستی، می‌گوید مزاجم سفت شده بود. این شل شدن و سفت شدن آبروی یک مربی را می‌برد ولی کشتی این گونه نیست.»
و بعد درباره جایگزین کشتی ، می گوید:« شنیدم کشتی را برداشتند تا جایش راگبی را بیاورند. آخر راگبی هم شد ورزش؟ آدم یاد افسر راهنمایی رانندگی می افتد وقتی بازیکنان راگبی را با آن کلاه کاسکت می بیند! با کلاه کاسکت می افتند به جان هم و بعد هم.. با همه احترامی که برای سایر ورزش‌ها قائلم به نظر راگبی اقبال عمومی ندارد و فکر می‌کنم با حذف کشتی قسمت زیادی از جذابیت المپیک از دست برود.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: